Visie op de studierichting
De studierichting Welzijnswetenschappen is een studierichting in de doorstroomfinaliteit, gericht op een specifieke waaier aan opleidingen in het hoger onderwijs waar mens en samenleving centraal staan. Leerlingen leren daarom theoretische en abstracte leerinhouden verwerken. Zij kunnen de ervaringswereld in een breder perspectief plaatsen en relaties leggen vanuit onder meer een psychologisch, pedagogisch, filosofisch, sociologisch, natuurwetenschappelijk referentiekader.
Leerlingenprofiel
Een leerling uit de studierichting Welzijnswetenschappen:
- is nieuwsgierig naar vraagstukken met betrekking tot mens en samenleving in tijd en ruimte;
- is geïnteresseerd in het eigen gedrag en dat van anderen;
- is bereid de eigen communicatieve vaardigheden aan te scherpen;
- verkent mogelijkheden tot maatschappelijk engagement;
- wil nadenken over essentiële levensvragen;
- is breed geïnteresseerd in natuurwetenschappen;
- gaat kritisch om met informatie en maatschappelijke verschijnselen;
- is geboeid door de actualiteit.
Doorstroom hoger onderwijs